FORSIDEN ADD MEG INSTAGRAM WEHEARTIT

Tid for en kostholds-boost

Nå har jeg jo maset og klaget i flere uker på at jeg konstant er trøtt og sliten, og jeg begynner å bli ekstremt lei (det gjør nok dere av å lese om det og). Derfor har jeg tenkt å ta et tak i det for alvor nå, og det skal jeg gjøre ved å være mye mer bevisst på hva jeg putter i kroppen min. Jeg har satt meg noen punkter, som jeg vil følge omtrent slavisk en tid fremover. Om dere også føler dere trøtte og slitne så ta med deg tipsene og gjør det samme som meg da vel! 

♣ Start hver morgen med å drikke saften fra en halv sitron. Det har så utrolig mange helsefordeler at jeg ikke engang orker remse de opp. Noen nøkkelord er bedre fordøyelse, bedre immunforsvar og finere hud - les HER for flere punkter! 

♣ Drikk en næringsrik smoothie til frokost. Jeg er blitt så elendig til å spise frokost etter jeg startet å studere, og det sier seg jo selv at det ikke er bra. Derfor skal jeg begynne å drikke en smoothie hver morgen i stedet. Jeg snakker ikke om smoothie av jordbær, banan og juice liksom, men en ordentlig næringsrik smoothie med både mineraler, vitaminer og proteiner. Da får jeg i meg mer av det jeg trenger! Per dags dato får jeg nok i meg litt for lite av det...

♣ En kopp grønn te hver morgen. Dette gjør jeg forsåvidt allerede hver dag, men det er virkelig en god start på dagen for meg, og det er ikke noe jeg har planer om å slutte med.

♣ Ta D-vitamin hver dag. Jupp, jeg skulle ha startet med dette for en evighet siden... Men nå skal jeg i alle fall starte! 

♣ Spis mindre raske karbohydrater og fett, og mer grønnsaker til middag. Når jeg er sliten er det lett å ende opp med lettvinte middager, som ofte er fulle av raske karbohydrater. Det skal det bli en slutt på, jeg skal bli mye mer bevisst på middagene. 

♣ Drikk mer vann. 

♣ Mer aktivitet! Jeg har vært ekstremt dårlig på treningsfronten i det siste, og det merkes jo såklart, men jeg har rett og slett ikke hatt energi til det. Så da tenker jeg at jeg må starte litt i det små, med mer aktivitet i hverdagen. Jeg tenker at flere eller lengre turer med Billy, å gå til skolen i stedet for å ta buss og å gjøre yoga litt oftere bør øke energinivået litt, slik at jeg etterhvert orker trening igjen. 



5 kommentarer

lisarorvik

18.10.2016 kl.12:32

Så mange smarte tips :)

Sara Holmberg

18.10.2016 kl.20:26

lisarorvik: Tusen takk :) Håper de funker!

sarajaneeth

18.10.2016 kl.17:51

Flotte tips ! Flinka ☆

Sara Holmberg

18.10.2016 kl.20:26

sarajaneeth: Tusen takk <3

Victoria Larsen

19.10.2016 kl.10:05

Mange flotte tips! Tusen takk :)

Skriv en ny kommentar

hits